Безсъние – лечение с природни средства

Безсъние

Безсънието е много неприятен проблем, който ако се задълбочи пречи сериозно на качеството на живот на човека. В тази статия сме изброили няколко неща, които е добре да правите, за да подпомогнете действието на капките Паник Стоп в борбата с безсънието.

Помощ при безсъние

Няколко факта за борбата с безсънието
  1. Сънят да е не по-малко от 8 часа на денонощие. Именно толкова часа са необходими за поддържане на организма на човек. 8 часа сън ще помогнат и да запазите тялото си по дълго младо, красиво и здраво. Сънят е важен както физическото така и психическо състояние на човека
  2. Пробуждане в точното време. Учените са установили, че ако събудите човек по време на бавен сън, ще бъде по-трудно за него да се адаптира към активния живот на деня. Така той ще бъде леко уморен цял ден, неефективен и раздразнителен. Но събуждането в бързата фаза, ще бъде лесно, дори ако сте спали по-малко от обикновено. Изчислете точно на колко време трябва да настроите алармата, не е толкова трудно. Според учените, пълен цикъл на съня трае час и половина: започва се с бавна фаза и завършва с бърза фаза. Остава само да изчислите графика си. Да предположим, че лягате около дванадесет, което означава, че първият бърз сън ще приключи в 1:30. Следващият – в 3 през нощта, след това в 4:30 и до сутринта. Това означава, че алармата трябва да бъде настроена на 7:30 или 9:00 часа
  3. Спорт – само 6 часа преди сън. Физическата активност възбужда нервната система и пречи на нормалната почивка, затова трябва да завършите всички тренировки не по-късно от 6 часа преди сън. Това си е фактор за лечение с безсъние. И се опитайте да не пренебрегвате сутрешните упражнения.
  4. Правилна вечеря. Правилното меню вечер трябва да се състои от успокояващи въглехидрати и странно или не, те се считат за най-добрите хапчета за сън. Можете да ядете малко – основното нещо е да не прекалявате и да не причинявате вреди на фигурата! Можете да похапнете и извара или чаша кисело мляко. Тук е моментът да помислите за подходящи хранителни добавки срещу безсъние

И сега любимото ни за преодоляване на безсънието правило

  1. Отказ на телевизията в полза на книгата. Гледането на телевизия или филм преди лягане е най-лошото нещо, когато страдате от безсъние. Никога не гледайте нощни трилъри, екшън филми, ужасни филми и фантастика. Черният списък включва сълзотворни мелодрами и забавни романтични комедии. Въпреки че не плашат, те възбуждат въображението не по-малко от ужасен филм. Ако искате да се отпуснете – почетете книга, но книгата трябва да избере спокойна
  2. Ароматна билкова вана. Ако направите вана, преди да си легнете и да добавите билков отвара към нея, тогава мечтата-сън ще дойде бързо. Температура – 37-38 градуса. За билкова успокояваща вана е най-добре да използвате 50 грама инфузия от невен, лимонов балсам, риган или каквото обичате и Ви отпуска. Ваната е отличен инструмент за отпускане и облекчаване на стреса
  3. Процедура с валериана – Рецепта: поставете 2 супени лъжици. сухи нарязани корени от валериана в емайлиран съд изсипете 0,5 литра вряла вода, стойте над вряща водна баня в продължение на 15 минути
  4. Чай от копър. Копърът има много полезни свойства, сред които и борбата срещу безсънието. Копърът съдържа етерични масла, които облекчават напрежението и спомагат за добър сън.. Изпивайте една чаша преди сън

Безсънието е състояние, което всеки е преживял поне веднъж в живота си.

Интересен е фактът, че жените спят по-зле от мъжете. Липсата на сън лишава човека от енергия и намалява производителността на всички дейности. Ето защо е необходимо да се справим с безсънието и колкото това стане по-бързо, толкова по-добре.

Инсомния или безсънието е нарушение на функцията на съня, при което човек изпитва дискомфорт във физическото и психическото състояние.

Причини за безсъние

Различни фактори могат да предизвикат безсъние.

Върху съня влияят високите нива на физически и психически стрес, емоционалният стрес се отразява на качеството на съня ни. Сърдечните заболявания и заболяванията на нервите могат да доведат до безсънието. Болести на храносмилателната система и ендокринни нарушения, нарушения на ритъма на деня – полети, работа през нощта. Продължителното използване на големи дози хипнотични лекарства, употреба на лекарства, които повишават възбудимостта на нервите, всичко това могат да бъдат фактори, довеждащи до безсъница.

Профилактика на безсъница

За предотвратяване на безсънието е важно да спазвате дневен режим,  да си лягате по едно и също време. Благоприятно въздействие при проблеми със съня имат спокойните разходки на чист въздух вечер. Намалете осъзнато и за постоянно количеството на стреса и тревожността в ежедневието си. Необходимо е да изключите прием на храна преди лягане, особено стимулиращи продукти. Важно е също през деня да правите физически упражнения редовно, както и да поддържате хигиена на съня. Стаята за спане да е затъмнена, добре вентилирана, въздухът в нея да бъде прохладен, леглото да е удобно. Вземете топъл душ преди да легнете и се отпуснете в леглото си.

За съжаление, няма универсален начин да се справите с безсъницата. Но можете да опитате да заспите, като използвате прости начини.

Преди да си легнете, поставете ментово масло на слепоочията или поставете 3-5 капки лавандулово масло върху кубче захар и го изсмучете преди сън. Тази процедура омекотява тревожността, страховете, депресията. С подобно действие е и портокаловото етерично масло.

 Не по-малко ефективно масло е и маслото от  розмарин.

Към профилактичните методи може да отнесем придържането към режим за почивка и работа. През деня човек се зарежда с енергия и в края на деня тя трябва да е изразходвана.

Вечерта е време за почивка, а нощта е време за сън.

Само че съвременният начин на живот е такъв, че и вечер често продължаваме да работим, без да има достатъчно време за почивка. Тогава се стига до изтощаване на организма, особено на мозъчната тъкан, тъй като именно този орган трябва да координира действията.

Второто важно условие е да заспивате в един и същ определен час и да спите необходимото Ви количество часове за възстановяване за следващия ден. Липсата на достатъчен сън води до нарушаване на работата на главния мозък.

Третото условие е да сте си починали във вечерните часове преди сън. Два часа преди лягане трябва да отложите всяка работа. Това време може да се прекара в спокойно и приятно забавление, което не е придружено от силни емоции. Това може да е разходка преди заспиване.

Ако трите изброени по-горе условия не са помогнали, направете консултация със специалист,  психотерапевт. Той може да определи типа на разстройството на съня, ще определи причината за него и ще предложи начини за отстраняването му.

Подобни публикации – „Какво е паник атака?“

Вашият коментар